Összes oldalmegjelenítés

2012. július 8., vasárnap

Régi fotográfiák

Most hétvégén elővettem dédnagyszüleim képeit. Érdekes mivel sokukat nem is ismerem, mivel fényképész volt az egyik ismerősük és valószínűleg sok fotográfia nem is a rokonainkat ábrázolja.



fotó hátulja

ifjú hölgy
Kicsit utána olvastam az ilyen régi képeknek a neten és a következő oldalra bukkantam.
http://www.irodalmijelen.hu/node/8824


Itt ilyeneket írnak az ilyen fajta régi képekről: "A fénykép-alkotás felidéző és teremtő cselekvés, a fotográfia pedig felidézett, egyszersmind teremtett valóság."

Mivel ezek a képek mind-mind műteremben készültek nem is lehetnek valós élet helyzetek. Rólam is készültek műtermi képek még gyerekkoromban hiszen akkor még nem volt minden napi használatú fényképező gép, amit csak lazán bedobtam a táskámba és a nekem tetsző dolgokat lefényképezhettem volna. Később is csak a szüleim birtokolhatták ezt a remek fényképező gépet, de akkor még elő is kellett hívni és sokszor az előhívás után derült ki, hogy egy-két kép nem is úgy sikerült, mint azt gondoltuk. Illetve meg volt szabva a képkoca is. Az én első gépem is még filmmel működött, nem győztem venni és előhívni őket. A mostani gépek viszont teljesen automaták, kicsik, kompaktok és akkuval működnek. A kártyájukra pedig több ezer kép fér fel lényeg, hogy ne legyen túl nagy felbontású a készülő kép.
























Leginkább Ó-Becsén, Törökbecsén, Temesváron, Szabadkán készültek a képek, de vannak Budapestiek illetve osztrák képek is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...