Összes oldalmegjelenítés

2012. december 27., csütörtök

Brüsszel adventkor - 2012


Tavaly Bécsben voltam sőt előtte már három éven keresztül mindig oda mentünk adventezni. Most kaptam az alkalmon így jött Brüsszel.

http://www.marom.co.il/image/users/28789/detail/big/246658.jpg



A hangulatos város nagyon tetszett. Bár itt nem a városháza előtt tartják a hagyományos adventi vásárt, hanem egy pár utcával odébb. 

 
Ha Belgium, akkor pralinék és sörök. Ezt a kettőt a város szívében sorra kínálják az arra tévedőknek. Ilyenkor télen nincs is jobb annál, mintsem beülni egy édességboltba és forró csokit kortyolgatva nézni a a hangulatos kis utcákon hömpölygő embereket. Majd pedig mi is nyakunkba vesszük a várost, megnézve a nevezetességeket. Az estét pedig lezárni egy jó belga sörrel. Mi is ezt tettük. :)

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTV-u_BVqgH2zJj6b6NDKgrFk23NSixLiLEBDVRqH37V-iM1mhD

 
A főtéren elég modern fenyőfával találkoztunk. Akkor azt hittem ez valami újítás akar lenni, mégis ne olyan legyen mint a többi városban a szokványos igazi karácsonyfa. Később azonban utána olvastam és megtudtam, hogy ez a különböző vallások miatt lett megálmodva.
Az új karácsonyfáról itt olvashattok.




Persze megnéztük a híres brüsszeli nevezetességeket is. Manneken Pis, Atomium, Szent Mihály bazilika, Királyi palota, Park de Brüsszel, Old English, Leopold park, Eu parlament,


Illetve ilyen kis aranyos dolgokra is bukkantam:


Vettem egy nagyon finom csokis kekszet kinn, ezért elhatároztam, hogy megpróbálok készíteni egyet. Találtam is egy receptet az interneten. 

Ennél a receptnél a legfőbb hangsúly a csokin van. A különböző bevonó csokik is jól olvadnak, de ízét tekintve a kicsit magasabb kakaótartalmú étcsokoládék jobbak. Fontos, hogy ne csokimorzsát keverjetek bele, hanem nagyobb darabokra aprítsátok fel a csokit. Nagyjából egy csokikockát három felé, hogy legyen minek olvadnia a tésztában sütés közben.

Hozzávalók 16 darabhoz:

20 dkg liszt
3/4 teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál só
12,5 dkg vaj
18 dkg kristálycukor
1 teáskanál vaníliakivonat
1 db tojás
20 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé


A száraz hozzávalókat lisztet, szódabikarbónát és sót egy nagy tálban összekeverem. A vajat a cukorral habosra keverem robotgépben, legalább 3-4 percen keresztül, majd a vajas-cukros krémhez hozzáadom a tojást és a vaníliát. Végül a száraz hozzávalókat is beledolgozom.
Fakanállal beleforgatom a csokidarabokat, hogy egyenletes tésztát kapjak, és ha ezzel végeztem, fagyis kanállal ráadagolom a tepsire az egyforma méretű gombóckákat. Ez a keksz vékony és könnyen odaéghet, ezért nagyon fontos az egyforma méret.


És hát ki ne ismerné a filmet: Ha kedd, akkor Belgium

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...